Aşırı sıcaklarda almanız gereken önlemler
Aşırı sıcaklarda almanız gereken önlemler
Adana İl Sağlık Müdürlüğü, aşırı sıcakların sağlık üzerine etkileri ve alınması gereken önlemler hakkında uyarılarda bulundu. Yaz aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesiyle birlikte nem oranının da artması sonucu insan sağlığının olumsuz yönde etkilenebileceği vurgulandı.
İl Sağlık Müdürlüğü, daha sonra şu uyarılarda bulundu:
“Aşırı sıcaklarda, özellikle dört yaşından küçük çocuklar, gebeler, 65 yaş ve üzeri yaşlılar, kronik hastalığı olanlar (şeker hastalığı, kalp-damar hastalıkları, beyin-damar hastalıkları, psikolojik hastalıklar, kronik solunum sistemi hastalıkları, karaciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları), sürekli ilaç kullananlar, alkol ve madde bağımlıları ve açık alanda çalışanların daha fazla hassasiyeti bulunmaktadır. Bu konuyla ilgili olarak daha önce Bakanlığımızca yayımlanan 2007/52 sayılı daimi genelgemiz ile “Aşırı Sıcaklarda Alınması Gereken Önlemler” ve “Aşırı Sıcakların Sağlık Üzerine Etkileri” konusunda hazırlanan bilgi notu https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/iklim-degisikligi/asiri-sicaklarda-alinmasi-gerekenonlemler.html adresinde yayımlanmaktadır.”
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
