Gayrimenkulde güvenli ödeme sisteminde erteleme
Gayrimenkulde güvenli ödeme sisteminde erteleme
Ticaret Bakanlığı taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sisteminin devreye alınma tarihinin 1 Ekim 2026'ya ertelendiğini bildirdi.
Bakanlığın internet sitesindeki konuya ilişkin şu açıklama yapıldı:
“Taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcı tarafların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik riskine maruz kalmaması, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferinin güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi amacıyla, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte yapılan değişiklikle; 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi ile yapılması halinde satış bedelinin, taşınmaz mülkiyeti ile bedelin eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmiştir.
Bununla birlikte, söz konusu Yönetmelik ile Ticaret Bakanlığımıza Sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar uzatma yetkisi verilmiştir. Güvenli Ödeme Sisteminin eksiksiz şekilde uygulamaya alınabilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığımız, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla iş birliği içerisinde teknik çalışmalarını sürdürmektedir.
Bu kapsamda, Güvenli Ödeme Sistemine ilişkin tüm teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanabilmesini teminen, Yönetmeliğin Bakanlığımıza verdiği yetki kullanılarak Sistemin devreye alınma tarihi üç ay süreyle uzatılmış ve 1 Ekim 2026 olarak belirlenmiştir”
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
